Stad verkennen en integreren in de Spaanse cultuur - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Lieke Vos - WaarBenJij.nu Stad verkennen en integreren in de Spaanse cultuur - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Lieke Vos - WaarBenJij.nu

Stad verkennen en integreren in de Spaanse cultuur

Door: Lieke Vos

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 Oktober 2014 | Spanje, Salamanca

Hallo lieve mensen!

Ik heb besloten om een blog aan te maken voor mijn tijd hier in Salamanca. Op deze manier kunnen jullie met mij mee genieten en heb ik later een leuk aandenken!

Dus, dinsdagochtend 16 september was het zover! Om 2 uur 's ochtends ging de wekker en dan is het in een keer echt heel dichtbij! Douchen, beetje eten en dan is het tijd om mijn 27 kilo zware koffer en 10 kilo zware trolley achter in de auto te zetten en te vertrekken richting Eindhoven. Het is een reis van 2 uur, maar door de zenuwen kon ik niet slapen.. Eenmaal aangekomen heb ik mn koffer maar meteen ingecheckt, de man achter het loket hing er een kaartje aan met 'HEAVY'. Oeps..
Daarna was het wachten op Joanne, waar ik samen mee naar Salamanca ging reizen, ben je niet helemaal op alleen jezelf aangewezen ;-) Toen Joanne haar koffer ook had ingecheckt was het moment daar waar ik al een hele tijd tegenop zag: afscheid nemen van papa en Tom. Nadat de nodige tranen waren gevallen moesten we toch echt richting de douane, het was namelijk al kwart over 6 en om 7 uur zouden we vliegen. Nog een laatste knuffel en kus en dan richting de douane. Eenmaal in het vliegtuig besef je je echt dat het avontuur is begonnen, half jaartje in Salamanca om te studeren. Zo spannend!!
In Madrid moesten we onszelf 4 uur zien te vermaken omdat de bus van Madrid naar Salamanca pas vanaf 1 uur 's middags rijdt. En in de bus moesten we onszelf nog eens 2 uur en drie kwartier zien te vermaken (dat heb ik gedaan door o.a. een uurtje mijn ogen eindelijk dicht te doen).
Na die 2 uur en drie kwartier door (ongeveer) niemandsland te zijn gereden rij je langzamerhand de meer bewoonde wereld in: woningboulevards, McDonalds en even later zie je de fantastische kathedraal en meer van de binnenstad van Salamanca.
Rond een uur of 4 ben ik aangekomen in mijn kamer. Had met de huisbaas afgesproken dat hij me binnen zou laten, maar (je raadt het vast al) geen huisbaas! Gelukkig waren Annika en Zoë (duitse huisgenootjes) er wel om me binnen te laten. Tegen een uur of 6 kwam de huisbaas er eindelijk aanlopen, toen mijn contract getekend en kon ik mijn spullen uit gaan pakken (ik wist namelijk niet zeker welke kamer nou van mij was..) Tegen 8 uur nog de nodige boodschapjes gedaan en toen ben ik lekker mijn bedje ingekropen, want ik was ondertussen (met uitzondering van dat uurtje in de bus) al ongeveer 18 uur wakker. Hoog tijd om te gaan slapen dus!
De volgende ochtend lekker uitgeslapen en werd ik fris en fruitig wakker. De rest van de dag een klein stukje van Salamanca verkend met Lorina (duits-frans huisgenootje) en ze heeft me de weg naar de Carrefour laten zien, heel erg handig. Daar heb ik meteen een nieuw dekbedovertrek en kussensloop gekocht want degene die ik had meegenomen uit Nederland was veel te klein. De maten hier in Spanje zijn heel vreemd: je hebt een bed van 1.20 meter breed en 1.90 meter lang, een groot kussen van 1.20 breed en een dekbed dat een anderhalf keer zo breed is als het bed.. Gelukkig is dat hier in Spanje heel normaal en had ik genoeg keus om iets leuks uit te zoeken.
's Avonds kwam Basia (pools huisgenootje) aan en was ons huis compleet! Met Basia had ik van tevoren al contact gehad via een kamerzoekwebsite en hadden we samen naar kamers gezocht. Dus nu konden we eindelijk elkaar echt ontmoeten! Het zijn allemaal superaardige meiden, en dat maakt het wennen en settelen een heel stuk makkelijker.
De rest van de week bestond vooral uit Salamanca verkennen (zowel de toeristische trekpleisters als shoppen en cafeetjes uitproberen :-) )

Ik laat het hier nu even bij, anders wordt het wel erg lang denk ik, mijn volgende blog gaat over mijn eerste schoolweek en alles wat hierbij komt kijken als je Erasmusstudent bent in Salamanca.
Dus hou het in de gaten :)!!

Voel je vrij om reacties achter te laten, vind ik wel leuk om te lezen!

¡Hasta pronto, amigos!

  • 03 Oktober 2014 - 20:21

    Zoé:

    leuk om te lezen Lieke ☺️ wat grappig dat je een huisgenootje hebt die Zoë heet

  • 03 Oktober 2014 - 20:24

    Wally:

    Leuk om te lezen. Geniet van je avontuur!!

  • 03 Oktober 2014 - 20:38

    Erika:

    Hoi Lieve Lieke, wat een geweldig leuk idee en heerlijk om te lezen. Sorry voor mijn late reactie op al je berichtjes (ook op opa"s sterfdag, lief van je) maar ik heb zo gigantisch veel gewerkt (bv afgelopen week 50 uur) en was te moe om ook maar iets te doen. gelukkig ben ik nu eindelijk mijn normale uurtjes aan het draaien en heb dus gelukkig weer tijd genoeg. Je hebt er in ieder geval een fan bij en ik zal alles van je blijven volgen daar in Salamanca. Mucha suerte y te quiero mucho. Un abrazo y un beso. Cuidate y disfruta todo. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 3142

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 08 Februari 2015

Erasmus in Salamanca

Landen bezocht: